måndag 16 maj 2011

Syttende mai!

Idag är det Norges nationaldag, så vad kan väl då passa bättre än att puffa lite extra för några norska författare?



Först och främst vill jag tipsa om Kjetil Johnsen – författaren bakom serien TRE, som jag tipsat om här tidigare.










Nästa författare jag vill tipsa om är Bjørn Sortland, som bland annat skrivit den fantastiska – Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn? En fantastisk, sorglig bok om bitterljuv kärlek. Såååå vacker att jag läst den flera gånger. Här kan du provläsa lite om du vill!




Nästa författare som jag tipsar om idag är Jo Nesbø som för barn skrivit serien om doktor Proktor samt määäängder av vuxenthrillers. En extremt populär författare är han minsann.
 Sist, men inte minst vill jag tipsa om Arne Svingen som bland annat skrivit serien om Hubert! Serien består av Fläcken ; Mustrubbel ; Hubert och klädtjuvarna ; Hubert får huvudrollen ; Huberts värsta sommarlov och Hubert i klistret.









Ha en härlig 17:de maj! Våra norska grannar vet verkligen hur man firar nationaldag - där har vi lite att inspireras av för vårt eget 6:juni-firande :-)

1 kommentar:

Mia sa...

Hmmm ... blogger verkar ha sin egen tideräkning ... jag gjorde faktiskt det här inlägget den 17:de maj och inte den 16:de som det står ... hmmm... mummel ...