söndag 28 november 2010

Snart är det jul ...

Tänk vad en termin går fort ... nyss satt man ju med lite "sista-dagen-på-sommarlovet-ångest" och nu är det snart dags för jullov/vinterlov :-) Oavsett om man firar jul eller inte är det ju vansinnigt härligt med lite ledigt så här mitt i vintern!

Jag tänkte att det kunde passa med lite julklappstips i dessa tider, och vill man inte köpa böckerna så
tror jag att många nära och kära blir glada om man lånar hem en bok till dem också. Det är ju tanken som räknas som bekant ;-)

Har du en stressad småbarnsmamma eller pappa i din närhet? Då är boken Tagga Ner: lagom bra förädrar är bäst! av Malin Alfvén en kanonpresent! Den får en att känna att man duger fint som förälder precis som man är. Gött! :-)


Vill du ge bort en riiiiktigt mysig bok till en liten bebis så är boken Knacka på! en höjdare. Där kan man få knacka på varje sida i boken, något som i alla fall mina små barn äääälskade när de var riktigt små.





Har du någon du tycker om som äääälskar Twilight? Då kan boken Twilight: bakom kulisserna av Catherine Hardwick vara en uppskattad present.

Vill du ge bort en riktigt uppskattad bok till någon som är kanske mellan 7 och 11? Då kan jag meddela att den nya Lasse-Maja-boken nu har kommit ut! Sjukhusmysteriet heter den och författaren heter Martin Widmark :-)





Vill du ge bort en kanooonspännande deckare till någon som är i åldern sisådär 9-13? Då kan jag rekommendera Peter Lidbecks senaste Den femte mannen, som är huuur spännande som helst :-)






Vill du ha fler tips? Passa på att fråga mig på bibblan i så fall, jag hjälper gärna till :-)

Ha en hääääärlig december! Njut av frostiga, friska morgnar, snöbollskrig, levande ljus, julkalender ... På jullovet ska jag i alla fall njuta av att krama min familj extra mycket, ha sovmorgon, myyyysa och även sakna min mamma lite extra. Julen är en tid då man tänker på sina nära lite extra tycker jag, och även på de man mist.

Ta hand om er i kylan :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

bra med tips! :)