fredag 7 december 2012

Jag har kommit på ...

... att jag gillar möten. Spänningen och det liksom trevande när två personer träffas och lär känna varandra. Det är nog därför jag är en sådan sucker för filmer som Love Actually och 6 lektioner i kärlek. Där får man ju liksom gotta sig i många olika möten ...

Nu har jag nyss trillat dit på ett nytt "möte" då. :-) Boken heter "Turk & Timotej: En natt" och är skriven av Lina Forss och Niklas Krog. Åhh jag gillar den skarpt! Det som gör det till en bok som är annorlunda än de flesta andra jag läst är att det är två huvudkaraktärer från andra böcker som möts i denna riktiga höjdare! Lina Forss har tidigare skrivit flera böcker om den självständiga tjejen Timotej (Tro, hopp eller kärlek? och Kär i Kärleken) och Niklas Krog har skrivit böcker som handlar om basketkillen som kallas Turk (Turk & Ayla och Sista skottet). Jag tokgillar verkligen båda karaktärerna, och att nu se hur dessa två möts i en helt ny bok blir ju bara såååå bra! Hela boken utspelar sig under ett dygn precis vid jul och börjar med att de i julträngseln börjar dra i samma halsduk i en reakorg på NK. Sedan blir det ett dygn i ett högt tempo där man omväxlande får följa Turk och Timotej. Hoppas verkligen Lina Forss och Niklas Krog fortsätter att skriva tillsammans!
Låna å läääääs!!! :-)

Inga kommentarer: