tisdag 20 september 2011

Sjukt bra ungdomsbok ...

Åh hjälp ... har du ibland känt att du läst en bok lite för snabbt och sedan nästan ångrat dig, helt enkelt för att den tog slut för fort? Precis så känner jag nu ... Jag äääälskar (som säkert ingen missat) Johanna Lindbäcks böcker och när hennes senast bok Välkommen hem gick att reservera så gjorde jag det ilsnabbt. Nu är den utläst och jag känner mig lite tom. det lär ju ta en eeeevighet innan hon kommer ut med någon ny :-(

Nåväl ... boken var i alla fall urbra, precis som hennes tidigare böcker ... Denna gång handlade det om en tjej som varit i London ett år som utbytesstudent. Innan hon åkte gjorde hon slut med sin pojkvän och nu när hon kommit tillbaka känns allt väldigt konstigt ... Vill hon ha tillbaka honom, eller bara att de ska kunna vara kompisar igen utan att allt känns så svårt? Samtidigt träffar hon Adrian ... och nya känslor väcks ... Shit vad komplicerat det kan bli!
Johanna Lindbäck skriver om känslor och vardagsliv med ett riktigt bra driv och hennes böcker är sanna pageturners som är svåra att lägga ner. Välkommen hem är verkligen inget undantag! Lääääääs! Och har du inte läst hennes tidigare böcker så se till att göra det! Tänk om det där är jag är nog min favorit ...

Inga kommentarer: